Contactformulier         Telefoon: 0118 49 19 49

Verzenden

Verzenden
Hoe wordt mijn bestelling verzonden?
Je bestelling wordt veilig verpakt verzonden via Post NL of DHL. Woon je in de buurt van Vlissingen dan kun je ook een afspraak maken om je bestelling op te komen halen.

Als je wilt kun je voor een zending via Post NL / DHL een afwijkend verzendadres opgeven, handig als je iets voor een cliënt bestelt of iemand een cadeautje wilt sturen. De ontvanger krijgt een pakbon zonder prijzen, en je kunt een factuuradres opgeven. Alleen PostNL bezorgt op postbusadressen.

Je bestelling wordt met de grootste zorg verpakt en in de watten gelegd, om de kans dat hij ongeschonden aankomt zo groot mogelijk te maken. Dit houdt helaas wel eens in dat iets dat net door de brievenbus past toch als pakket verzonden moet worden omdat het met het beschermende verpakkingsmateriaal eromheen net te dik is om door de brievenbus te passen. Voor het verpakken en verzenden wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van gerecycled opvulmateriaal, zodat het milieu zo weinig mogelijk belast wordt.

De stevige verpakkingschips zijn gemaakt van gerecycled plastic en kunnen bij het restafval (maar je kunt ze natuurlijk ook weer hergebruiken) , de zachte groene en witte verpakkingschips met de open structuur zijn gemaakt van maiszetmeel en kunnen bij het gft afval. Het verschil kun je controleren door er één nat te maken. De chips van maiszetmeel lossen op in water.

Soms kom je in de verpakking hergebruikte blauwe foam strips tegen. Deze kunnen bij het restafval.

Op het moment van verzenden gaat het risico over op de koper, we kunnen helaas geen aansprakelijkheid aanvaarden voor het zoekraken van pakketten. Het is daarom aan te raden bij hogere bedragen te kiezen voor het Aangetekend Pakket, dit biedt een vergoeding voor als het onverhoopt mis gaat. Dit geldt natuurlijk niet als er aantoonbaar sprake is van nalatigheid aan de kant van Just Flow.
Terug naar boven

Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?
Zodra je betaling binnen is, gaat je bestelling op de post. Veelal wordt je bestelling, behoudens overmacht, op de dag van ontvangst van de betaling verzonden, of de werkdag erna, maar het zou voor kunnen komen dat er gewacht moet worden op een bepaald artikel om de bestelling compleet te maken. In voorkomende gevallen word je hier direct van op de hoogte gesteld en krijg je duidelijkheid over de verwachten levertermijn.

Kan mijn bestelling naar een postbusadres verzonden worden?
Ja, dat kan, Post NL levert op postbusadressen.

Kan mijn bestelling naar een ander adres verzonden worden?
Ja, dat kan als je kiest voor verzending via Post NL. Je kunt verschillende adressen opgeven voor de factuur en het afleveren van de bestelling. Als je een account hebt kun je een adresboek aanleggen. Handig voor therapeuten, en voor het sturen van een kadootje. De nota gaat naar het factuuradres, de bestelling wordt opgestuurd naar het afleveradres, vergezeld van een pakbon zonder prijzen.
Terug naar boven

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Pakketpost en briefpakketjes hebben een trackingcode en zijn te volgen. Standaard briefpost is niet te volgen.

Informatie over bezorgmomenten van Post NL vind je op deze pagina van Post NL.

Als je bestelling is klaargemaakt voor verzending ontvang je vanuit het verzendsysteem een mail. Daarnaast ontvang je in de loop van de avond nog een bevesting vanuit de webwinkel dat je bestelling daadwerkelijk onderweg is. In beide mails vind je de trackingcode zodat je je pakket kunt volgen via www.postnlpakketten.nl (opent in een apart venster). Houd er wel rekening mee dat een pakketcode van Post NL niet direct te volgen is, deze duikt pas 's avonds laat of de andere ochtend op in het trackingsysteem op de site, als je pakket in het sorteercentrum is verwerkt.

Wat als ik mijn bestelling niet kan volgen?
Zodra je pakket weggebracht is, ontvang je in de loop van de avond de code waarmee je je pakket kunt volgen.

Het duurt even voor je pakket zichtbaar wordt. Dat is op zijn vroegst laat op de avond te zien, en meestal pas de volgende ochtend, dus wanhoop niet als ik je een code stuur en je ziet de melding 'zending niet gevonden'. Probeer het dan de volgende ochtend nog een keer. Als je bestelling er na 3 dagen nog niet is, trek dan even aan de bel, dan neem ik contact voor je op om navraag te doen.

Rond de kerst doet de briefpost er helaas ook langer over om op haar bestemming aan te komen. Meestal blijft dat beperkt tot 2 of 3 werkdagen.
Terug naar boven

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten worden automatisch berekend. Boven 60 euro wordt je bestelling binnen Nederland gratis verzonden via Post NL. Dit geldt uitsluiten voor particuliere klanten en therapeuten. Verder geldt er een minimum bestelbedrag van 2 euro.

In de tabellen hieronder kun je zien wat het verzenden van je bestelling gaat kosten. Bij elk artikel staat een indicatie van de verzendkosten.

Er zijn aparte tarieven voor brievenbuspost en pakketpost. Bij elk artikel staat op het tweede tabblad of het artikel door de brievenbus past. De verzendkosten worden berekend op basis van het bestelbedrag, waarbij de verzendkosten hoger zijn naarmate het bedrag van je bestelling lager is. Er is hier gekozen voor het principe 'de gebruiker betaalt' in plaats van dit te verwerken in de overige verzendtarieven.

Voor het Aangetekend Pakket binnen Nederland geldt een toeslag van € 1,50.

Post NL Brievenbuspost
  € 0,- - € 5,- € 5,- - € 25,- vanaf € 25,-
Post NL Brievenbuspost € 2,49 € 2,49 briefpakje


Post NL Pakketpost / DHL

Levering meestal de volgende werkdag. .
  € 0,- - € 5 € 5,- - € 9,95 € 9,95 - € 16,50 € 16,50 - € 25,- € 25,- - € 60,- vanaf € 60,-
Standaard pakket* € 6,95 € 6,95 € 5,95 € 4,50 € 3,50 € 0,00
Aangetekend Pakket € 8,45 € 8,45 € 7,45 € 6,- € 5,- € 1,50


Post NL pakket en briefpakje zijn niet verzekerd, maar wel te volgen via tracktrace, aangetekende pakketten worden alleen op je huisadres aangeboden. Je moet er ook voor tekenen. Een extra mogelijkheid als je er zeker van wilt zijn dat je pakket alleen bij jou wordt aangeboden.

Verzendkosten buitenland, tarieven inclusief BTW. In de webwinkel is een tarief voor verzending naar de VS/Canada ingevoerd, dat geldt voor grotere pakketten.
  België en Duitsland PostNL zone EUR1 PostNL zone EUR2
Post NL pakket met tracktrace code
Bestellingen boven 50 euro (100,- voor EUR2).
€ 9,50* € 12,50* € 35,-*
Post NL pakket met tracktrace code
Bestellingen onder 50 euro (100,- voor EUR2).
€ 11,50* € 13,50* € 30,-*
Post NL brievenbuspost* < € 25,- € 6,25* € 6,25*


Zone EUR1: Luxemburg, Frankrijk, Denemarken, Italië, Oostenrijk, Spanje, Verenigd Koninkrijk, Zweden + brievenbuspost naar België en Duitsland.
Zone EUR2: overige landen in Europa

Soms kan het gebeuren dat een artikel veel lichter is dan gemiddeld waardoor de verzendkosten uitkomen in een andere tariefgroep. Mocht dat gebeuren dan worden de verzendkosten aangepast en ontvang je het teveel betaalde retour.


Terug naar boven

Hoe werkt het terugzenden van artikelen?
Het terugzenden van artikelen is mogelijk binnen 14 dagen na ontvangst, in originele staat en in de originele verpakking (voorzover redelijkerwijs mogelijk) en met onverbroken sluiting. Remedies waarvan de sluiting verbroken is worden helaas niet teruggenomen. Probeer er altijd eerst één uit, mocht het onverhoopt niet bevallen kun je eventuele afgesloten flesjes nog terugsturen.

Als je iets terug wilt sturen kun je gebruik maken van het retourformulier in Word-formaat of PDF-formaat, maar je mag ook een e-mail sturen naar klantenservice@justflow.nl

Gaat het om iets dat als pakketpost verzonden moet worden, dan ontvang je na het melden van de retourzending via e-mail een verzendetiket waarmee je het pakket zonder verdere kosten af kunt geven bij het dichtstbijzijnde pakketpunt van Post NL of DHL, afhankelijk van de verzendmethode die je gekozen had. De zending is dan al aangemeld en het etiket bevat een barcode die op het pakketpunt alleen nog maar ingescand hoeft te worden.

Opgaaf van reden is niet nodig, en om hygiënische redenen kunnen de oorbellen niet retour genomen worden. Na ontvangst van het artikel ontvang je een berichtje dat het is aangekomen en wordt de verdere afhandeling in gang gezet.

Een artikel omruilen kan ook, dit wordt gezien als een nieuwe bestelling. Het bedrag van het retour gestuurde artikel wordt dan verrekend met je nieuwe bestelling.

Verzendkosten bij een normale retourzending zijn voor je eigen rekening. Hierbij geldt dat je bij het terugsturen/annuleren van je volledige bestelling de kosten van het versturen van je bestelling op de heenweg terugkrijgt als je kosten hebt moeten maken voor het terugsturen, bijvoorbeeld wanneer je iets terugstuurt via brievenbuspost. Zo betaal je maar één keer verzendkosten.

Na ontvangst van het geretourneerde artikel ontvang je het aankoopbedrag van dat artikel binnen één week terug op de rekening die gebruikt is voor het betalen van je bestelling. Om veiligheidsredenen kan hiervan niet worden afgeweken. Door het gebruik van het retour-etiket kun je een pakketzending zonder verdere kosten terugsturen, om deze reden worden ongefrankeerde zendingen dan ook niet geaccepteerd en wordt in voorkomende gevallen eventuele strafport in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag.

Indien het om een klacht gaat zijn de verzendkosten voor rekening van Just Flow, echter alleen als er van tevoren overleg is geweest over de aard van de klacht en het retourzenden.