NL Storefront      English Storefront      Account     
info

Je hebt het minimaal aantal bereikt

Winkelwagen/afrekenen (0)

Je hebt nog geen producten in je winkelwagen gezet.

Veelgestelde vragen en wat extra informatie.

Kan ik nog iets wijzigen aan mijn bestelling of iets toevoegen?

Ja, zolang je bestelling nog niet verzonden is kan hij nog gewijzigd worden. Je kunt dit op 2 manieren regelen:

- zelf bestellen en bij verzendopties aanklikken 'ik heb al besteld, mijn bestelling is nog niet verzonden en ik wil iets toevoegen'. Er worden dan geen extra verzendkosten berekend
- contact opnemen per e-mail, telefoon, contactformulier zodat het handmatig voor je geregeld kan worden. Je ontvangt dan daarna een betaallink per e-mail om de toe te voegen artikelen te betalen, of je ontvangt een eventueel teveel betaald bedrag retour. 
 

Kan ik mijn bestelling afhalen?

Ja, dat kan. Als je je bestelling af wilt komen halen neem dan contact op voor het maken van een afspraak. Dit kan meestal op vrij korte termijn, afhankelijk van overige afspraken en werkzaamheden. 
 

Kun je me een proefmonster sturen van deze pot/dop/fles?

Nee, dat gaat helaas niet. Er komen vrij veel van dit soort verzoeken binnen en het is onmogelijk om daar aan te voldoen. Vandaar dat er één lijn getrokken wordt en dat er geen proefmonsters verzonden worden. Gelukkig is alles gewoon per stuk in de webwinkel te bestellen en kun je zelf kiezen wat je uit wilt proberen.
 

Welke maat heb ik nodig voor ...gram van dit poeder/kruid of deze specerij?

Dat is een lastige, want aan het gewicht kun je niet zien hoeveel ruimte iets in neemt. Denk maar aan die grap van 'een kilo lood of een kilo veren'. Het weegt allebei evenveel alleen is het volume dat ze innemen totaal verschillend.

Het beste kun je een potje nemen waarvan je de inhoud in milliliters al weet of met keukenmaatschepjes kijken hoeveel ruimte iets inneemt. Dan heb je de beste kans dat je de juiste pot kiest.

Op het weblog staat een aantal gebruikstips om je op weg te helpen.
 

Kan ik een los deksel bestellen voor...?

Soms gaat er wel eens iets mis en valt een pot of fles op de grond. Als het glas breekt kun je er weinig meer aan doen, maar als een plastic deksel of een plastic dop sneuvelt is er in veel gevallen nog wel wat te redden.

Van een aantal potten (de waterflessen31.5 olieflessenWHA-B-1LT en de CD-B-serie) staan al losse deksels/doppen in de webwinkel, de rest wordt op verzoek beetje bij beetje toegevoegd.
 

Passen de Orion/DIN18 doppen ook op de Virgo cosmeticaflessen van Miron?

Nee, jammer genoeg niet. De Virgo 15 en 30 ml (CFL-15 en CFL-30) cosmeticaflessen hebben een GL18 schroefdraad en die is hoger dan een DIN18 schroefdraad. De doppen zijn daarom niet onderling uitwisselbaar. Een DIN18 dop op een CFL fles is niet mooi omdat er een stuk schroefdraad overblijft, en een CFL-dop op een DIN18 fles geeft lekkage omdat de schroefdraad langer is en de dop niet aansluit op de rand van de fles. De vloeistof loopt dan over de rand van de fles en langs de schroefdraad.

De Virgo 50 en 100 ml (CFL-50 en CFL-100 hebben een GCMI24 schroefdraad en die is te groot voor een DIN18 dop, de cijfers in de benamingen hebben betrekking op de diameter van de opening in millimeters.

Op de Virgo 50, 100 en 200 ml passen wel de doppen die ook op de FL-200 passen. Die heeft ook een GCMI24 schroefdraad.
 

Wordt mijn account automatisch omgezet in een zakelijk account als ik een BTW of KVK nummer invul?

Nee, een zakelijk account moet echt aangevraagd worden, het is namelijk een handmatige aanpassing die na controle van je gegevens uitgevoerd wordt.

Daarnaast komt het vaak voor dat iemand eenmalig violet glas bestelt voor een project, of maar heel af en toe violet glas nodig heeft, dus dat is niet in een automatische handeling te vangen.

De drempel voor een zakelijk account is niet zo hoog, dus kijk gerust hier of het iets voor je is.

 
De navolgende ondewerpen zijn wat meer huishoudelijk van aard :)
 

Recycling

Voor het verpakken en verzenden wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van gerecycled opvulmateriaal. Met verzenddozen lukt dat meestal niet, maar wel met de luchtkussentjes, folie en verpakkingschips die hier binnenkomen. Afhankelijk van de artikelen en de ruimte in de doos wordt er ook bruin kraftpapier gebruikt, dit kan gewoon bij het oud papier.

Een ander materiaal dat je kunt tegenkomen zijn stevige, blauwe, gele of grijze foam strips. Deze vind je vooral als buffer tussen breekbare inhoud en de wand van een doos. Ook dit is hergebruikt materiaal, ze zijn afkomstig uit de auto-industrie. Ze kunnen bij het restafval, tenzij je er nog een andere bestemming voor kunt verzinnen, natuurlijk.

Stevige verpakkingschips zijn gemaakt van gerecycled styrofoam en kunnen bij het restafval (maar je kunt ze natuurlijk ook weer hergebruiken) , de zachte groene en witte verpakkingschips zijn gemaakt van mais- of aardappelzetmeel en kunnen bij het gft afval. Ze zijn te herkennen doordat je ze helemaal plat kunt maken en doordat ze oplossen als ze nat worden. 

Styrofoam chips en plastic kussentjes zijn zonder uitzondering hergebruikt materiaal uit inkomende zendingen, vandaar dat je verschillende kleuren en typen bij elkaar kunt vinden. Binnenkomende zachte opvulchips worden uiteraard ook hergebruikt, vandaar dat je in je zending soms verschillende vormen (organisch gevormd en cilindervorm) en kleuren (zachtgroen, felgroen en soms gebroken wit) door elkaar vindt. Ze zijn echter allemaal van zetmeel gemaakt en biologisch afbreekbaar.

Inmiddels is er ook een pagina met een wat uitgebreidere uitleg op het weblog geplaatst.

Violet glas kan in de glasbak voor groen glas als je het niet kunt hergebruiken.
 

Informatie over de foto's in de webwinkel

De foto's in de webwinkel zijn in bijna alle gevallen close-ups, de artikelen worden groter weergegeven dan ze in werkelijkheid zijn zodat je ze goed kunt bekijken. In een aantal gevallen staan er meerdere foto's van een artikel zodat je er een goed beeld van kunt krijgen.

Kijk voor de werkelijke afmetingen in de omschrijving en pak er desnoods een lineaal bij om voor jezelf zichtbaar te maken hoe groot iets in werkelijkheid is. Dat voorkomt dat het achteraf tegenvalt.

De foto's geven een zo goed mogelijk beeld van het artikel, maar door verschil in monitorinstellingen is het mogelijk dat er kleurverschil optreedt. De enige bewerkingen die toegepast worden zijn het lichter of donkerder maken van de achtergrond, het aanpassen van de belichting en het egaal maken van de achtergrond. De artikelen zelf worden nooit bewerkt of 'opgeleukt'. Sterker nog, doordat je close-ups ziet, zien artikelen er soms zelfs een stuk minder goed uit dan ze in werkelijkheid zijn.

Elk lijntje, putje en oneffenheidje wordt uitvergroot. Dat kan een nadeel zijn, dan lijkt zo'n artikel soms gewoon een beetje lelijk terwijl het reuze meevalt als je het in het echt ziet. Daarnaast vind ik altijd: bij twijfel gewoon niet doen en een ander artikel kiezen. Het is meestal een voordeel om zoveel mogelijk van een artikel te laten zien, zodat degene die het koopt er zo zeker mogelijk van kan zijn dat ze een artikel gaan ontvangen dat overeenkomt met de verwachting.

Soms is de achtergrond van invloed op de kleur van het artikel, lichte kleuren, zoals doorzichtige, lichtgroene en roze stenen zijn lastig te fotograferen. Op witte achtergrond verdwijnen ze bijna als de achtergrond wit gemaakt wordt, en met een zwarte achtergrond komt de kleur minder goed over. Ik kijk altijd met bewondering naar foto's van doorschijnende en glazen voorwerpen op een witte achtergrond, het is me nog niet gelukt dat voor elkaar te krijgen, maar ik blijf oefenen ;)

 

 

 

 

 

 

 














 


 

 

Deze website gebruikt cookies voor een goede werking van de website en voor het bijhouden van anonieme productstatistieken, er worden geen persoonlijke gegevens verzameld.
Accepteer geselecteerde cookies