NL Storefront      English Storefront      Account     
info

Je hebt het minimaal aantal bereikt

Winkelwagen/afrekenen (0)

Je hebt nog geen producten in je winkelwagen gezet.

Foto

Garantie

Vanzelfsprekend doen we ons best om te zorgen dat je bestelling in goede staat bij je aankomt. Helaas komt het wel eens een enkele keer voor dat dat er onderweg iets mis gaat of dat je iets mis is met een artikel dat je besteld hebt. Wettelijk gezien dien je dit dan binnen twee maanden na ontdekking aan ons te melden. Indien het mankement binnen de garantie valt zorgen we vanzelfsprekend voor een goede oplossing: geld terug of een vervangend artikel.

Edelstenen en garantie

Edelstenen zijn natuurproducten, waardoor er vrijwel altijd wel barstjes en oneffenheden zichtbaar en voelbaar zullen zijn. Ook insluitingen (wolkjes) in heldere stenen horen er bij. Dit is in principe geen reden om een artikel voor garantie terug te nemen en dat valt dan onder een normale retourzending.

Op de foto's is meestal te zien hoe de steen eruit ziet, al is het niet helemaal waterdicht, want van grotere hoeveelheden staat maar een deel op de foto. Als je liever een hele gave steen hebt, vraag er gerust naar, heel soms zit er wel eens iets tussen dat helemaal gaaf is, al zijn het wel de uitzonderingen. Op basis van het antwoord dat je krijgt kun je daarna een gefundeerde beslissing nemen iets wel of niet te bestellen, dat scheelt een boel teleurstelling achteraf.
Anders is het natuurlijk als het een niet natuurlijke beschadiging betreft. Alles wat hier de deur uitgaat wordt gecontroleerd, alleen gaat er ook wel eens wat fout, helaas.
Als je een edelsteen veel bij je draagt, spoel hem dan eens per week af met koud water (afhankelijk van de steen, seleniet kan bijvoorbeeld niet tegen water en zo zijn er nog meer), of gebruik een andere methode (hematiet/bergkristal badje, salie, Clearing Mist) om hem te reinigen. Er vindt een wisselwerking plaats waarbij de steen zowel energie opneemt als afgeeft, en als dat teveel wordt, dan zou het kunnen dat de steen dof wordt of zelfs barst. Het gebeurt weinig, maar het is wel mogelijk.

Uitleg over de foto's in de webwinkel

De foto's in de webwinkel zijn in bijna alle gevallen close-ups, de artikelen worden groter weergegeven dan ze in werkelijkheid zijn zodat je ze goed kunt bekijken. In een aantal gevallen staan er meerdere foto's van een artikel zodat je er een goed beeld van kunt krijgen.

Kijk voor de werkelijke afmetingen in de omschrijving en pak er desnoods een lineaal bij om voor jezelf zichtbaar te maken hoe groot iets in werkelijkheid is. Dat voorkomt dat het achteraf tegenvalt.

De foto's geven een zo goed mogelijk beeld van het artikel, maar door verschil in monitorinstellingen is het mogelijk dat er kleurverschil optreedt. De enige bewerkingen die toegepast worden zijn het lichter of donkerder maken van de achtergrond, het aanpassen van de belichting en het egaal maken van de achtergrond. De artikelen zelf worden nooit bewerkt of 'opgeleukt'. Sterker nog, doordat je close-ups ziet, zien artikelen er soms zelfs een stuk minder goed uit dan ze in werkelijkheid zijn.

Elk lijntje, putje en oneffenheidje wordt uitvergroot. Dat kan een nadeel zijn, dan lijkt zo'n artikel soms gewoon een beetje lelijk terwijl het reuze meevalt als je het in het echt ziet. Daarnaast is een goede vuistregel om te hanteren: bij twijfel gewoon niet doen en een ander artikel kiezen. Het is meestal een voordeel om zoveel mogelijk van een artikel te laten zien, zodat degene die het koopt er zo zeker mogelijk van kan zijn dat ze een artikel gaan ontvangen dat overeenkomt met de verwachting.

Soms is de achtergrond van invloed op de kleur van het artikel, lichte kleuren, zoals doorzichtige en lichtgekleurde voorwerpen zijn lastig te fotograferen. Op witte achtergrond verdwijnen ze bijna als de achtergrond wit gemaakt wordt, en met een zwarte achtergrond komt de kleur minder goed over. Ik kijk altijd met bewondering naar foto's van doorschijnende en glazen voorwerpen op een witte achtergrond, het is me nog niet gelukt dat voor elkaar te krijgen, maar ik blijf oefenen ;)

Klachten

Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt en soms lopen dingen wel eens heel anders dan gepland en gewenst. Neem bij klachten eerst contact met ons op, via klantenservice@justflow.nl en dan overleggen we over een passende oplossing.

Voor Nederland geldt dat Just Flow is aangesloten bij Webwinkelkeur, zij hebben een onafhankelijke klachtenregeling en bemiddelen bij geschillen:

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar [klantenservice@justflow.nl]. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Tevens is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie)


Mochten we er samen echt niet uit komen, dan is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Het adres hiervan is http://ec.europa.eu/odr en je kunt er terecht wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is.

In bijna alle gevallen moet het wel lukken er samen uit te komen, maar het kan een fijn gevoel zijn als je weet dat je nog ergens anders terecht kunt als dat onverhoopt niet zou lukken.
Deze website gebruikt cookies voor een goede werking van de website en voor het bijhouden van anonieme productstatistieken, er worden geen persoonlijke gegevens verzameld.