Gratis verzending vanaf € 60,- Veilig achteraf betalen via AfterPay Webwinkelkeur
Telefoon:0118 49 19 49

Titel-afbeelding pagina levertijd en verzenden

Levertijd, oftewel: is het er al?

In principe wordt je bestelling, behoudens overmacht, verzonden op de werkdag van ontvangst van je betaling of de werkdag erna. In de regel lukt het meestal je bestelling dezelfde dag te versturen als je voor 15:00 bestelt. Vaak lukt het ook nog wel als het later is, alleen is het dan afhankelijk van overige werkzaamheden en bestellingen (grote bestellingen glas kosten namelijk makkelijk een uur om te verzamelen en in te pakken). Je mag er in ieder geval op rekenen dat we onze uiterste best voor je doen en er een sport van maken je bestelling zo snel mogelijk te versturen.

Bij afwezigheid op een bepaalde dag staat er altijd een melding op de website dat bestellingen de dag erna verzonden worden. Indien mogelijk staat een dergelijke melding er al een aantal dagen van tevoren zodat je er rekening mee kunt houden.

Binnen Nederland worden bestellingen met PostNL verstuurd, voor sommige buitenlandse bestemmingen wordt incidenteel gebruik gemaakt van DHL.

Heb je gekozen voor achteraf betalen via AfterPay en je verzoek is geautoriseerd (dat weet je binnen een paar seconden na het klikken op de knop om je betaling af te ronden), dan wordt je bestelling ook dezelfde werkdag of de werkdag erna verzonden. AfterPay neemt het afhandelen van de betaling volledig over en stuurt je binnen een aantal dagen de factuur.

PostNL levert in de meeste gevallen binnen Nederland de volgende dag (op werkdagen en zaterdag) tussen 9:00 en 18:00. Dat kunnen we helaas niet garanderen omdat we daarin afhankelijk zijn van PostNL, dus we houden een kleine slag om de arm. In de tracking-informatie van PostNL staat vaak een indicatie van de aflevertijd. Mocht je niet thuis zijn, dan wordt je pakketje na één bezorgpoging naar een PostNL punt in de buurt gebracht, waar je het vanaf de volgende dag op kunt halen. Je hebt daar tegenwoordig 7 dagen de tijd voor.

Bij elk artikel staat een indicatie van het voorraadniveau en artikelen met onvoldoende voorraad worden automatisch door de webwinkel verborgen. Ze blijven meestal wel 'aan' staan, dus het zou kunnen dat je via een opgeslagen link of een zoekmachine toch op een pagina terecht komt van een artikel dat niet in voorraad is. Soms is dat nog bij te bestellen, maar voor edelstenen zijn we afhankelijk van het aanbod van de diverse groothandels waar we mee werken, dus het kan voorkomen dat een artikel niet verkrijgbaar is op dat moment maar dat het nog wel 'aan' staat omdat het op de lijst staat om weer te bestellen.

Van een aantal Miron artikelen kun je meer bestellen dan er in voorraad is. Je krijgt dan een melding van de webwinkel om je daarvan op de hoogte te stellen. Tenzij we onderling iets anders afgesproken hebben, betekent dit dat je volledige bestelling wordt geleverd op het moment dat alle artikelen leverbaar zijn. In de praktijk is dat meestal binnen 4-7 dagen. Uiteraard wordt je via e-mail op de hoogte gehouden van de levertijd.

Helaas komt het ook wel eens voor dat er een voorraadverschil is ontstaan en dat er onverwacht te weinig voorraad is om je bestelling te verzenden. In voorkomende gevallen krijg je daar zo snel mogelijk bericht van. Als het mogelijk is om het artikel bij te bestellen ontvang je informatie over de verwachte levertijd, als het niet mogelijk is om het bij te bestellen dan kan het zijn dat er een vervangend artikel beschikbaar is. Je ontvangt dan een voorstel voor een vervangend artikel, met een eventuele korting als de prijs daarvan hoger is dan van het artikel dat je hebt besteld. In alle gevallen is er natuurlijk de mogelijkheid om in goed onderling overleg je bestelling te annuleren. Je ontvangt dan binnen één of twee werkdagen je betaling retour via de betaalmethode die je gebruikt hebt bij het plaatsen van je bestelling.

Foutief adres ingevuld?

Als je per ongeluk een foutief adres hebt opgegeven, neem dan zo snel mogelijk contact op zodat we kunnen kijken of het pakket nog tegen te houden is. Heel soms komt het wel eens voor dat vergeten wordt een huisnummer in te vullen. In voorkomende gevallen krijg je een mailtje met het verzoek je huisnummer nog even door te geven.

Wie staat er straks aan de deur?

Je bestelling wordt veilig verpakt verzonden via PostNL of DHL.

Als je wilt kun je voor een zending via PostNL / DHL een afwijkend verzendadres opgeven Handig als je iets voor een cliënt bestelt of iemand een cadeautje wilt sturen. De ontvanger krijgt een pakbon zonder prijzen, en je kunt een factuuradres opgeven. Alleen PostNL bezorgt op postbusadressen.

Als je wilt, kun je aangeven dat je je pakket liever niet bij de buren bezorgd wilt hebben, of je kunt het zelfs met PakjeGemak op een PostNL pakketpunt naar keuze laten bezorgen zodat je het daar op kunt halen wanneer het jou uitkomt. Het is helaas niet mogelijk om bij je bestelling een PakjeGemak punt uit te kiezen (er wordt een andere plug-in voor het verzenden gebruikt omdat die meer mogelijkheden geeft om tariefstappen in de verzendkosten aan te brengen). Je kunt je voorkeur aangeven in het opmerkingenvak boven de 'Plaats bestelling'-knop. Als je het prima vindt dat het naar het dichtstbijzijnde punt gestuurd wordt, dan hoef je geen voorkeur aan te geven. Bij keuze voor PakjeGemak wordt je e-mail adres doorgegeven zodat PostNL je een notificatie kan sturen wanneer het pakje op het PostNL punt is aangekomen.

Wat zit er in de doos?

Je bestelling wordt met zorg verpakt en in de watten gelegd zodat hij ongeschonden bij je op de stoep arriveert. Dit houdt helaas wel eens in dat iets dat net door de brievenbus past toch als pakket verzonden moet worden omdat het met het beschermende verpakkingsmateriaal eromheen net te dik is om door de brievenbus te passen. Voor het verpakken en verzenden wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van gerecycled opvulmateriaal als dat beschikbaar is. Dit gaat voornamelijk om materiaal waarin zendingen van leveranciers geleverd worden.

Stevige verpakkingschips zijn gemaakt van gerecycled styrofoam en kunnen bij het restafval (maar je kunt ze natuurlijk ook weer hergebruiken), de zachte groene en witte verpakkingschips met de open structuur zijn gemaakt van mais- of aardappelzetmeel. Ze zijn composteerbaar en kunnen bij het gft afval. Het verschil kun je controleren door er één nat te maken. De chips van zetmeel lossen op in water.

Ook kun je in de verzenddoos soms hergebruikte blauwe, gele of grijze foam strips tegen. Dit is hergebruikt beschermmateriaal van bepaalde auto-onderdelen en ze kunnen bij het restafval. Ze worden vooral bij glaszendingen gebruikt als buffer tussen de wand van de doos en de inhoud.

Postbusadres

Het is mogelijk een bestelling op een postbusadres af te laten leveren. Post NL levert op postbusadressen in Nederland.

Kan mijn bestelling naar een ander adres gestuurd worden?

Als je wilt kun je verschillende adressen opgeven voor de factuur en het afleveren van de bestelling. Als je een account hebt kun je een adresboek aanleggen. Handig voor therapeuten, en voor het sturen van een cadeautje. De nota ontvang je per e-mail, de bestelling wordt opgestuurd naar het afleveradres, vergezeld van een pakbon zonder prijzen.

Bestelling volgen

Pakketpost en briefpakketjes hebben een trackingcode en zijn te volgen. Standaard briefpost is niet te volgen. In de laatste statusmail ontvang je de link om je pakket te volgen en meestal is dat binnen 10 minuten na aanmaken van het label al te volgen.

Informatie over bezorgmomenten van Post NL vind je op deze pagina van Post NL.

Als je bestelling is klaargemaakt voor verzending ontvang je de laatste statusmelding met daarin de trackingcode zodat je je pakket kunt volgen via de website van PostNL (opent in een apart venster).

Heel soms komt het wel eens voor dat een pakket niet direct te volgen is, maar dat lost zich in de meeste gevallen vanzelf op als het in het sorteercentrum aankomt. Mocht het de volgende dag nog niet te volgen zijn, neem dan gerust contact op, dan doen we navraag voor je.

Rond de kerst doet vooral briefpost er helaas langer over om op haar bestemming aan te komen. Meestal blijft dat beperkt tot 2 of 3 werkdagen, maar uitschieters van 7 dagen zijn ook al voorgekomen.

Alles wat je wilt weten over verzendkosten en misschien nog een beetje meer dan dat

De verzendkosten worden automatisch berekend. Boven 60 euro wordt je bestelling binnen Nederland gratis verzonden met PostNL. Dit geldt uitsluiten voor particuliere klanten en therapeuten, voor zakelijke accounts is het 75 euro. Verder geldt er een minimum bestelbedrag van 2,50 euro.

In de tabellen hieronder kun je zien wat het verzenden van je bestelling gaat kosten. Bij alle artikelen staat hoe ze verzonden worden (briefpost, briefpakje, pakket of afhankelijk van optie/aantal). Je kunt ook een schatting opvragen door naar de winkelwagen-pagina te gaan en daar je postcode in te vullen. De verzendmethoden die van toepassing zijn worden dan opgehaald.

Er zijn aparte tarieven voor brievenbuspost en pakketpost. In sommige gevallen is dat wel eens lastig omdat een paar stuks van een artikel makkelijk door de brievenbus passen, maar wat grotere aantallen alleen in een pakket verzonden kunnen worden. Er is geprobeerd dat zo goed mogelijk te ondervangen, maar mocht het zo uitkomen dat je bestelling bij het inpakken toch door de brievenbus blijkt te passen, dan ontvang je de teveel betaalde kosten retour.

De verzendkosten worden berekend op basis van het bestelbedrag, waarbij de verzendkosten lager zijn naarmate het bedrag van je bestelling hoger is. Er is gekozen om de verzendkosten transparant te houden, zo weet je precies wat het verzenden van je bestelling je echt kost. Dit steekt misschien schril af tegen 'gratis' verzending bij grotere internetbedrijven, alleen betalen zij ten eerste lagere tarieven omdat ze veel meer pakketten verzenden en zijn ten tweede de verzendkosten dan verwerkt in de artikelprijzen. Linksom of rechtsom is het wel de bedoeling dat je als bedrijf je kosten terugverdient, en daar zijn verschillende methoden voor.

Hier is gekozen voor het principe 'de gebruiker betaalt' in plaats van de gemiddelde verzendkosten te verwerken in de overige verzendtarieven of in de artikelprijzen (mocht je meer willen weten: op het weblog staat meer informatie over de achtergrond van de verzendkosten). De keuze voor PostNL als hoofdvervoerder is een bewuste keuze vanwege de betrouwbaarheid. Het gaat daar ook wel eens fout helaas, maar de ervaringen met de nazorg van PostNL zijn tot nu toe goed.

Er is ook een aantal verzendmethoden toegevoegd voor het geval je liever niet hebt dat je pakket bij de buren wordt aangeboden als je niet thuis bent, of als je liever je pakket ophaalt op een pakketpunt. Houd er wel rekening mee dat je bestelling tegenwoordig nog maar 7 dagen op het PostNL punt blijft liggen voor hij teruggestuurd wordt.

Post NL Brievenbuspost

  tot € 25,- en lichter dan 350 gram vanaf € 25,- of zwaarder dan 349 gram
Post NL Brievenbuspost € 2,49 € 3,50 (traceerbaar briefpakje)


Post NL Pakketpost

  tot € 9,95 € 9,95 - € 17,50 € 17,50 - € 25,- € 25,- - € 60,- vanaf € 60,-
Standaard pakket € 6,95 € 5,95 € 4,50 € 3,50 € 0,00
Aangetekend Pakket € 8,45 € 7,45 € 6,- € 5,- € 1,50


Post NL Pakje Gemak


Afhalen op een PostNL pakketpunt naar keuze. Je hebt hier 7 dagen de tijd voor en je ontvangt van PostNL een notificatie wanneer je pakket af te halen is.
  Tot € 9,95 € 9,95 - € 17,50 € 17,50 - € 25,- € 25,- - € 60,- vanaf € 60,-
Pakje Gemak € 6,95 € 5,95 € 4,50 € 3,50 € 0,00


Post NL pakket, PakjeGemak en briefpakje zijn niet verzekerd, maar wel te volgen via tracktrace, aangetekende pakketten worden alleen op je huisadres aangeboden. Je moet er ook voor tekenen.

Verzendkosten buitenland via PostNL of DHL

Met de nieuwe verzendmodule wordt er ook rekening gehouden met gewicht, waardoor de verzendkosten nauwkeuriger berekend kunnen worden. Voor sommige landen is het tarief voor pakketten onder 2 kg van PostNL voordeliger dan het vaste contractstarief, en daardoor is er een splitsing gemaakt tussen pakketten die minder wegen dan 2 kg en pakketten die zwaarder zijn.

Hieronder staan een aantal buitenlandse tarieven, maar aangezien die meestal via de Engelstalige versie van de winkel lopen zijn ze hier niet allemaal genoemd. Je kunt wel te allen tijde op de volledige webwinkelpagina laten berekenen wat de verzendkosten voor een bepaald land zijn. Als er een tarief voor dat land is ingevoerd berekent de webwinkel de verzendkosten voor je op basis van bedrag en gewicht. Andere landen zijn op aanvraag, en houd er rekening mee dat verzending naar Duitsland niet mogelijk is vanwege de Verpakkingswet en de kosten en registratieplicht die dat met zich meebrengt.

  tot € 50,- € 50,- - € 100,- € 100,- - € 150,- € 150,- - € 200,- € 200,- - € 250,- € 250,- - € 500,- € 500,- - € 1000,- vanaf € 1000,-
België € 11,50 € 8,50 € 5,50 € 5,50 € 3,50 € 0,- € 0,- € 0,-
Groot-Britannië € 13,50 € 11,50 € 13,50 € 7,50 € 4,50 € 0,- € 0,- € 0,-
Frankrijk, Oostenrijk, Luxemburg, Italië, Denemarken tot 2 kg € 13,50 € 11,50 € 11,50 € 9,50 € 9,50 € 9,50 € 0,- € 0,-
Frankrijk, Oostenrijk, Luxemburg, Italië, Denemarken vanaf 2 kg € 15,50 € 13,50 € 13,50 € 9,50 € 9,50 € 9,50 € 0,- € 0,-
Post NL brievenbuspost Europa < € 25,- < 100 gr € 5.25
Post NL brievenbuspost Europa < € 25,- 100-350 gr € 8.95
Vanwege de Duitse Verpakkingswet en de daaruit voortvloeiende verplichtingen en kosten kunnen we helaas geen zendingen naar Duitsland meer versturen.