Deze website gebruikt cookies voor een goede werking en voor het bijhouden van enkele anonieme statistieken. - Meer informatie - Verberg deze melding

Titel afbeelding van de pagina retourneren

Als iets dat je besteld hebt onverhoopt om wat voor reden dan ook niet bevalt, of je hebt je bedacht, dan heb je uiteraard de mogelijkheid om het terug te sturen.

Wettelijk gezien heb je na ontvangst van je bestelling 14 dagen de tijd om te melden dat je iets (of alles) terug wilt sturen. Opgaaf van redenen is niet nodig. Daarna heb je nog eens 14 dagen de tijd om het artikel daadwerkelijk terug te sturen.

Melden retourzending

Voor het aanmelden van een retourzending heb je verschillende mogelijkheden. Je kunt binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen een e-mail sturen naar klantenservice@justflow.nl, één van de statusmails van je bestelling beantwoorden, het retourformulier in Word-formaat of PDF-formaat per e-mail opsturen of via telefoon, Whatsapp, het contactformulier of de chatfunctie op de webwinkel laten weten dat je een artikel terug wilt sturen.

Artikel omruilen?

Een artikel omruilen kan ook, dit wordt gezien als een nieuwe bestelling, en voor de kosten van het terugzenden van om te ruilen artikelen gelden dezelfde regels als voor een retourzending. Het bedrag van het retour gestuurde artikel wordt dan verrekend met je nieuwe bestelling. Je kunt dat in de webwinkel oplossen door de betaalmethode 'vooruitbetaling per bank' of 'stuur een betaal-link'. Je kunt het bedrag dan in mindering brengen als je het zelf wilt overmaken, of je ontvangt een link naar de Mollie betaalpagina voor het juiste bedrag. We kunnen zo'n link aanmaken voor iDeal en alle aanverwante buitenlandse methoden via Mollie. Voor PayPal kunnen we je een PayPal factuur sturen, wat zo'n beetje op hetzelfde neerkomt.

Artikelen retourzending

De artikelen die je terugstuurt zijn zoveel mogelijk teruggeplaatst in de originele verpakking (indien van toepassing) en hebben een onverbroken zegel of sluitring (remedies). Remedies waarvan de sluiting verbroken is worden helaas niet teruggenomen. Probeer er altijd eerst één uit, mocht het onverhoopt niet bevallen kun je eventuele afgesloten flesjes nog terugsturen.

Beschadigingen aan een artikel kunnen leiden tot een verminderde terugbetaling in verband met waardevermindering van het artikel. Behandel de artikelen daarom met zorg en zorg voor een goede verpakking als je iets terug wilt sturen. Je kunt misschien zelfs de verzendverpakking bewaren tot je zeker weet dat je de artikelen van je bestelling wilt houden.

Voeg liefst ook het retourformulier of (een kopie van) de pakbon of factuur bij de artikelen.

Kosten retourzending

De kosten van een retourzending zijn voor je eigen rekening. Hierbij geldt dat je bij het terugsturen/annuleren van je volledige bestelling de kosten van het versturen van je bestelling op de heenweg terugkrijgt als je kosten hebt moeten maken voor het terugsturen, bijvoorbeeld wanneer je iets terugstuurt via brievenbuspost of zelf de pakketkosten betaalt. Zo betaal je altijd maar één keer verzendkosten.

Je kunt voor een retourzending die als pakketpost verstuurd moet worden ook een verzendetiket van ons ontvangen zodat je het zonder extra kosten terug kunt sturen. Je hoeft het dan alleen op een PostNL pakketpunt af te geven, waar het ingescand wordt en je een verzendbewijsje ontvangt.

In dat geval ontvang je de kosten van de heenweg niet retour, maar die zijn in alle gevallen lager of gelijk aan de kosten van het zelf terugsturen, dus kijk gerust wat voor jou het voordeligst/makkelijkst is.

Een nadeeltje van een retour-etiket is dat het 5 dagen geldig is terwijl je 14 dagen de tijd hebt iets terug te sturen. Een oplossing daarvoor kan zijn dat je kijkt wanneer je ongeveer in de gelegenheid zult zijn het pakket weg te brengen en dan sturen we je het etiket vlak daarvoor.

Door het gebruik van het retour-etiket kun je een pakketzending zonder verdere kosten terugsturen, om deze reden worden ongefrankeerde zendingen dan ook niet geaccepteerd en wordt in voorkomende gevallen eventuele strafport in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag.

Indien het om een klacht gaat zijn de verzendkosten voor rekening van Just Flow, echter alleen als er van tevoren overleg is geweest over de aard van de klacht en het retourzenden.

Adres retourzending

Voor pakketpost is er een apart retouradres, omdat daar op weekdagen altijd iemand is om het pakket in ontvangst te nemen. Pakketpost kun je daarom retour sturen aan:

Just Flow
p/a Gildeweg 13
4383 NH Vissingen

Brievenbuspost mag naar bovenstaand adres of naar: Just Flow
Bizetlaan 5
4384 KP Vissingen

Na ontvangst van het artikel ontvang je een berichtje dat het is aangekomen en wordt de verdere afhandeling in gang gezet.

Terugbetaling retourzending

De terugbetaling van de retour gestuurde artikelen gebeurt binnen 14 dagen na melding, mits de artikelen dan al retour ontvangen zijn, of direct na ontvangst als de retourzending na deze periode van 14 dagen binnen komt. Met de code van het pakket kun je ook zelf controleren of een retourzending al afgeleverd is. Je ontvangt het retour te ontvangen bedrag dan later diezelfde dag retour.

Terugbetaling van retour gezonden artikelen gebeurt zoveel mogelijk via dezelfde methode als waarmee je je bestelling betaald hebt.